Valikteema. Personaliseeritud õpe.

Valikteema jaoks valisin Peng, H., Ma, S., & Spector, J. M. artikli „Personalized adaptive learning: an emerging pedagogical approach enabled by a smart learning environment.” Artiklis vaadeldakse üksikasjalikult personaliseeritud õppimise ja adaptiivse õppimise määratlusi, tuues välja nende peamised elemendid ja sarnasused ning erinevused. Arutletakse ka tehnoloogiaga täiustatud õppe arengust ja selle mõjust isikupärastatud adaptiivsele õppimisele.

Artiklis esitatakse personaliseeritud ja adaptiivse õppimise võrdlev analüüs, mis heidab valgust nende suhtele ja ühinemisvõimalustele. Isikupärastatud õpe on laiem pedagoogiline lähenemine, mis kohandab õpetust vastavalt individuaalsetele vajadustele ja edendab õpikeskkonda, sageli omas tempos õppimist. Adaptiivne õppimine seevastu viitab konkreetselt tehnoloogia kasutamisele õppesisu dünaamiliseks kohandamiseks individuaalse jõudluse põhjal, eesmärgiga kiirendada õppimist isikupärastatud radade kaudu.

Adaptiivne õpe ja isikupärastatud õppimine võivad tuua kaasa olulisi muudatusi hariduses, kohandades hariduskogemust vastavalt individuaalsetele vajadustele ja kasutades tehnoloogiat, et muuta haridusprotsess tõhusamaks ja tulemuslikumaks.

Näiteks: Adaptiivsed õppeplatvormid saavad hinnata aine meisterlikkust ja dünaamiliselt kohandada tundide raskusastet. Näiteks kui õpilane on mõnes konkreetses teemas hiilgav, saab süsteem suunata ta edasi raskema materjali juurde, pakkudes täiendavat tuge valdkondades, kus tal on raskusi.

Artiklis käsitletakse ka personaliseeritud adaptiivse õppimise kontseptsiooni kui uut pedagoogilist lähenemist, mida aktiveerivad nutikad hariduskeskkonnad (SLE — smart learning environment). Nutikas õpikeskkond on tehnoloogiliselt täiustatud hariduskeskkond, mis kasutab nutiseadmeid ja nutitehnoloogiaid tõhusa õppimise edendamiseks. SLE-id luuakse tehnoloogia abil. Need tehnoloogiad võimaldavad SLE-il jälgida õppeprotsesse, tuvastada õppimisstsenaariume ning pakkuda kohanemisfunktsioone ja loomulikku suhtlust. SLE-i eesmärk on saavutada õpilastele paindlikkus, efektiivsus, kohanemine, kaasamine, motivatsioon ja tagasiside. Põhimõtteliselt on SLE loodud selleks, et täiustada õppimiskogemust nutikate tehnoloogiate integreerimise kaudu.

Kokkuvõttes annab artikkel olulise panuse haridustehnoloogia arengusse, esitades personaliseeritud adaptiivse õppimise struktureeritud analüüsi ja kontseptuaalse raamistiku, sillutades teed uuenduslike pedagoogiliste lähenemisviiside väljatöötamiseks, mis käsitlevad üksikute õppijate erinevaid vajadusi ja eripärasid.

Kasutatud allikad:Peng, H., Ma, S., & Spector, J. M. (2019). Personalized adaptive learning: an emerging pedagogical approach enabled by a smart learning environment. Smart Learning Environments, 6(1), 1-14.

Оставьте комментарий

Создайте подобный сайт на WordPress.com
Начало работы